خطرناک ترین بستنی جهان که قبل از خوردنش باید سند مرگتان را امضا کنید!
نوشته شده توسط : نوری

خطرناک ترین بستنی جهان

بستنی… دوست داشتنی خوشمزه ای که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد و به همین خاطر هم زیاد می بینیم که هر چند وقت یکبار یک طعم کاملا جدید و متفاوت از آن ارائه می شود. در این مطلب قرار است شما را با عجیب ترین و خطرناک ترین بستنی دنیا آشنا کنیم، مگر بستنی خوشمزه هم می تواند خطرناک باشد؟ بله! می تواند به اندازه ای خطرناک باشد که شما را به راحتی بکشد! درست مثل همین بستنی ای که الان می خواهیم به شما معرفی کنیم، یعنی خطرناک ترین بستنی جهان که قبل از خوردنش به شما یک برگه و خودکار می دهند تا زیر آن را امضا کنید. در این برگه نوشته شده که مرگتان پای خودتان است!

خطرناک ترین بستنی جهان

وقتی که صحبت از جاذبه های گردشگری باشد، بسیاری از ما فورا یک مکان رویایی پر از توریست را در ذهنمان تصور می کنیم که جای بسیار زیبایی است و طبیعت خوبی دارد، شاید هم جایی تاریخی فرهنگی باشد. در هر صورت الان فورا این ذهنیت را دور بریزید و کمی دیدتان را وسیع تر کنید، جاذبه ای که الان می خواهیم به شما معرفی کنیم یک مکان نیست، یک خوراکی است که برای خوردن آن باید هزاران کیلومتر سفر کنید، ولی اگر عاشق ریسک باشید ارزشش را کاملا دارد. در هر حال، اگر به شما بگوییم که بستنی تند است مطمئنا به نظرتان عجیب غریب می آید، اما وقتی صحبت از Respiro del Diavolo یا همان «نفس شیطان» باشد؛ خودتان متوجه می شوید که بستنی تند یعنی چه.

خطرناک ترین بستنی جهان در واقع نفس شیطان نام دارد که از مجموعه ای از تندترین فلفل قرمزهای جهان تشکیل شده است و اگر بخواهیم دقیق تر باشیم، در واقع از ۱٫۵ میلیون واحد فلفل بی نهایت تند و سوزان استفاده شده است و همین باعث شده تا به آن لقب خطرناک ترین بستنی دنیا داده شود. بستنی Respiro del Diavolo توسط یکی از کافه داران شهر گلاسکو در اسکاتلند به نام مارتین باندونی به این شهر آورده شد. او ادعا کرده است که دستور ساخت این بستنی قرن های بین سازندگان گلاتو در ایتالیا مانند یک راز سر به مهر بوده است.

عکس خطرناک ترین بستنی جهان

این بستنی در واقع در گردهمایی های سالیانه بین افراد شجاع به عنوان چیزی برای تست شجاعت آن ها بوده است اما از آن جا که می تواند تبلیغ خیلی خوبی هم باشد، تصمیم گرفت تا آن را در منوی خود قرار دهد. البته بسیاری از مردم بریتانیا این کار او را دیوانگی محض می دانند چون بر این باورند که هیچ کس حاضر نیست با جان خود به خاطر یک بستنی بازی کند.

برادر مارتین باندونی، لی باندونی در این باره می گوید: همه چیز در ایتالیا شروع شد. در آن جا جایی وجود دارد که به پل شیطان معروف است، در همین پل شیطان خانواده های سازندگان بستنی سالی یک بار با هم ملاقات می کردند تا درباره ی این که سال بر آن ها چطور گذشته است با هم صحبت کنند. در آن جا، اگر کسی شجاعتی از خود نشان می داد، آن ها این بستنی را می خوردند و به خاطر این که این کار روی پل شیطان انجام می شده است، اسم این بستنی هم نفس شیطان گذاشته شد.

این کار هنوز هم هر ساله در همان مکان انجام می شود و از آن جایی که مارتین سال قبل در آن جا بود، ایده را به اسکاتلند آورد. دستور ساخت خطرناک ترین بستنی جهان بسیار سری است و تعداد کمی از ما آن را می دانیم و وقتی که زمان آن برسد، بچه های مارتین می توانند در مورد آن همه چیز را بفهمند و به ایتالیا بروند و همه ی پس و پیش و رازهای سری این بستنی را متوجه بشوند.

خطرناک ترین بستنی جهان در اسکاتلند

در این بستنی چندین میلیون واحد فلفل بسیار تند استفاده می شود که گفته می شود ۵۰۰ برابر تندتر از سس تاباسکو است! در ضمن هر کس هم اجازه ی خوردن این بستنی را ندارد، مشتریانی که دوست دارند این بستنی تند را تست کنند باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند و علاوه بر این قبل از خوردن، باید برگه ای را امضا کنند که در آن نوشته شده که خودشان تمام مسئولیت خوردن را بر عهده گرفته اند و در واقع سند مرگشان را باید امضا کنند. با این اوصاف، پیشنهاد می کنیم اگر که خیلی دوست دارید تا فرصتی به این بستنی بدهید، قبلش از کسانی که دوستش دارید خداحافظی کنید!

این بستنی به معنای واقعی کلمه تند است. اگر عاشق فلفل هایی هستید که دهانتان را می سوزانند و نفستان را بند می آورند و آتش می گیرید، این بستنی را دوست خواهید داشت. اما حتی با این حال هم خوردن آن حس بسیار عجیبی به شما می دهد و شما را از زمین جدا می کند چرا که بستنی کانسپت سرد و یخی ای دارد در صورتی که فلفل تند و داغ است. مارتین باندونی در باره ی این بستنی می گوید: وقتی که این بستنی را امتحان می کنید، مغز شما حقه ای را سوار می کند. تمام مواد اولیه ی این بستنی محلی هستند ولی فلفل های آن بخشی از یک دستور بسیار سری از ایتالیا است.

خطرناک ترین بستنی جهان اسکاتلند

مارتین باندون درباره این خطرناک ترین بستنی جهان می گوید: ما در حال حاضر در مرحله ی تست هستیم و می خواهیم ببینیم مردم چقدر آن را دوست دارند و به همین خاطر فقط تعداد بسیار محدودی از آن ساخته می شود، با این حال تا حالا فید بک های مثبتی داشته ایم.

دوست دارید این بستنی را امتحان کنید؟ در این صورت به کافه ی Aldwych در شهر گلاسکو بروید و آن را تست کنید. شاید به طعم مورد علاقه تان تبدیل شد و از این بعد دوست داشتید تا با خوردن بستنی به جای این که احساس خنکی کنید، خودتان را به آتش بکشید!

منبع: odditycentral.com





:: برچسب‌ها: خطرناک ترین بستنی جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: